Sabtu, 23 Januari 2021

Kes makin meningkat, Ahli Politik yang Bertelagah, Jenayah Makin Banyak, Harga Minyak Naik

 



Tahun ini, 2021 masuk tahun ke-2 kita semua hidup dengan pandemik ini. Vaksin sudah mula diberikan di kebanyakan negara. Ada yang memberikan komen positif ada juga yang memberikan kesan maut. Maklumlah hanya setahun sahaja di hasilkan sedangkan vaksin yang sedia ada untuk penyakit lain, proses nak develop hingga benar-benar boleh digunakan mengambil masa sehingga ke 40 tahun. Jadi, apa yang vaksin 1 tahun ini boleh kita harapkan? Sebenarnya, kita menjadi bahan eksperimen secara paksa rela dalam situasi ini. Nak tak nak, terpaksa ambil. Saya belum dalam keadaan terdesak untuk mengambil vaksin itu, jadi biarlah mereka yang ingin mencuba untuk melakukannya terlebih dahulu untuk mengambil vaksin ini. Semenjak melalui spiritual journey yang dahsyat pada 2017 (kerana bertemu dengan Twin Flame), saya sudah tidak risau akan apa-apa permainan dunia ini. Cuma, melihat kepada kacau bilau yangs sedang di hadapi kita semua, berita tentang Sajat yang tak habis-habis, saya hanya mampu tersenyum. 


Mungkin ada diantara kita masih tidak berapa terkesan dengan situasi sekarang, terutamanya yang bekerja di sektor pendidikan: Cikgu, pensyarah, mereka yang bekerja di kerajaan, masih mempunya gaji bulanan dan mampu bershopping lagi. Manakala mereka yang bekerja di sektor swasta, kedai-kedai, shopping mall, mungkin sudah merasai kesukaran malah ada yang sudah diberhentikan kerja dan tidak ada sumber pendapatan langsung. Di tambah pula dengan kenaikan harga minyak, kes jenayah pasti akan meningkat.


2018 saya pernah memberitahu beberapa rakan yang rapat yang juga dalam perjalanan rohani ini, apa yang saya nampak bakal berlaku, walaupun mereka sedang melaluinya, tapi mereka masih samar-samar dan saya telah melepasi tahap yang mereka sedang lalui. Malah ketika itu saya dapat banyak vision tentang masa depan. So far, semua yang saya nampak benar-benar berlaku seperti yang saya katakan.


Saya ingat pada bulan Januari 2020, ketika saya memandang ke langit, saya dapat merasakan sesuatu akan berlaku di Malaysia, saya mula rasa dan nampak vision cuma ketika itu saya tidak nampak jelas apa yang datang saya nampak seperti ramai orang sakit sahaja. Saya beritahu kepada rakan saya Z***, sesuatu akan berlaku, tetapi dia memang ada satu pemikiran yang susah nak terima atau dengar pendapat orang, tapi saya faham dia di peringkat itu yang mana dia masih ada ego yang tinggi. Jadi saya biarkan sahaja. Malah pada tahun sebelum itu juga bulan 12, 2019, pada bulan Mac, May, Jun 2020 saya ada membuat posting di FB saya untuk bg "hint" kepada orang ramai tentang situasi yang makin meburuk. Malah saya memberitahu beberapa rakan saya seperti H**** dan A****. Ada yang percaya dan ada yang tidak. Saya kata bulan 9, 2020 akan teruk balik kes. Tiada siapa mahu dengar kerana ketika itu Malaysia telah war-warkan kita sudah dapat melawan Corvid-19!!!


Masuk bulan 9, 2020, mula dapat kes baru dan kematian. Malah semakin hari semakin banyak. Namun mereka masih tidak percaya. Dan ada pula yang memerli saya. Namun, saya masih lagi beritahu mereka 2021 akan jadi semakin teruk dengan natural disaster yang akan turut datang. Pun mereka tidak mahu percaya.


Bayangkan jika saya memberitahu rakan yang mereka kata melalui spiritual journey pon tidak mahu percaya, apatah lagi mereka yang tidak melalui perjalanan rohani ini. Lgilah sukar untuk mereka menerima perkara yang saya sampaikan ini.


Namun, saya hanya mampu beritahu, percaya atau tidak, terpulang kepada anda, terpulang kepada mereka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Teluk Mahkota, Sedili Besar Minggu ini

 Bertolak dari rumah pada pukul 6.30 pagi. Panaskan enjin dalam 5 minit sebelum memulakan perjalanan. Persediaan kali ini lebih mudah dari m...